čtvrtek 9. května 2019

Zkušenost: Mezoterapie proti vypadávání vlasů a doporučení kožní doktorky na pcos



O mezoterapii se mi zmínila při poslední návštěvě kožní doktorka. Ta, u které bych nejméně čekala, že mou diagnozu bude řešit do hloubky - nicméně je to bohužel první žena, která se mi věnovala opravdu dost a neodbyla s tím, že "to je nevyléčitelné, tady máte antikoncepci a na shledanou" (ale o tom asi zase příště).
Svěřila jsem se jí se svým problémem vypadávání vlasů a i s diagnozou pcos. Vodičky mi na to dávat nechtěla, jelikož ty prý "kůži pouze prokrví a neřeší příčinu" (mohou pomoci, ale zřejmě jen v ne tak vážných případech). Mladá doktorka pak dlouho vzpomínala - myslím, že byla čerstvě po škole a poradila mi změnu stravy (ne mléko, lepek, cukr - těmto věcem už se vyhýbám dlouho) a hlavně kyselinu GAMA-LINOLENOVOU (GLA). Tu najdeme v pupalkovém, a ve větší koncentraci ještě v brutnákovém oleji. Prý ovlivňuje testosteron a působí dobře na vlasy. Já hned objednala u Dr. Maxe (nejedná se o reklamu) a vyzvedla v lékarně tablety (viz obrázek, a asi je jedno které zakoupíte) a jsem zvědavá na výsledky! Kromě toho mi doporučila ještě mezoterapii, kterou jsem dnes poprvé navštívila a podělám se s vámi o svou zkušenost.


  • Pátráme internetem: Na co vše je dobrý brutnákový olej?

= Má silně protizánětlivé účinky a je vhodný při akné, na zdravé klouby, fungování mozku, úleva při revma, ekzém, dermatitida, parodontita, při rakovině, poruchách paměti (Alzheimer), vysoký krevní tlak, pozitivní vliv na plodnost a dělohu, endometrioza, PMS.



Co je to ta mezoterapie?
Mezoterapie je celkem mladá metoda, kterou používají různé kliniky zaměřené na estetickou medicínu, kožní, apod. Využívá se na vyhlazení vrásek, omlazení pleti na obličeji, ale také krku, dekoltu nebo hřbetů ruky. V neposlední řadě se využívá také proti řídnutí vlasů, které je jedním z příznaků onemocnění pcos.
Internet o mezoterapii spíše mlčí a doktorky také - jde o vpichování za pomocí takové "pistole" (viz foto) a) Kmenových buněk, b) Vitamínů a minerálů, c) Vaší plazmy. Já šla na vitamíny a minerály (celkem 1500 Kč), toto mi totiž doporučila doktorka. Kmenové buňky by také nemusely být špatné. Je to celkem drahá sranda, když uvážíte, že vás to může i trochu bolet. Ze zoufalství udělá člověk ale cokoliv :-))

Bolí to?
Celá "procedura" trvala max 35 minut a po prvním vpichu na temeni hlavy jsem si říkala: "To je v pohodě, to dám". Jakmile však doktorka postupovala do stran po hlavě, už jsem vpichy trochu začala cítit. Na některých místech to necítíte vůbec, na některých zase až moc. Ale je to bolest, která se dá vydržet, když myslíte na něco jiného. Sice nemám tetování, ale možná je to něco podobného - také jde o tenké vpichy do kůže v krátkém intervalu. Doktorka se vás zeptá na nejkritičtější místo, kde vlasy nejvíce vypadávají a pak vám udělá celou hlavu. Nejprve jela s pistolí do stran a pak od shora dolu. Doporučuji před procedurou vlasy důkladně rozčesat, přehazuje vám je totiž a občas to může trochu tahat.
Také to při vpichování trochu krvácí - bylo mi ale řečeno, že je to dobře a někteří lidé ze stresu nekrvácí vůbec, což je prý špatně (asi, aby se tam ty účinné látky dostaly). Není to ale nijak drastické a té krve bylo opravdu trošku. Poté se nesmí hlava ten večer mýt - na místech vpichu jehlou se musí udělat stroupky a mytí je možné až druhý den.

Stojí sto za to?
To ukáže čas. Cca hodinu poté jsem hlavu ještě cítila. Vím, že během následujícím měsíce to nebudu podstupovat, ale možná, že ten příští ano. Je opravdu brzo hodnotit a já se k tomuto příspěvku vrátím, až budu mít časový odstup :-)) Nicméně jsem od rána zase sbírala vlasy všude po oblečení - po proceduře zatím ještě ani jeden.

ACTUAL ZE 7.12.2019* Pomohlo mi to?
Mezoterapie mi pomohla, ale asi na 2 týdny. Poté byly problémy zpátky a kdybych měla tu bolest podstoupit znovu, nejdu do toho. To ale neznamená, že to někomu nemůže pomoci! Za ty peníze to ale asi nestojí.



Podstoupila jste některá mezoterapii, nebo se na ní chystáte? :-)

S láskou, A.



Sledujte mou cestu na Facebooku.
Nebo na Instagramu.
Pokud chcete :-) 




Žádné komentáře:

Okomentovat