pondělí 6. května 2019

Nejlahodnější nápoj vhodný při pcos, který vám zažene chuť na sladké: Moje inspirace chai latté



Vždycky jsem si myslela, že přestat kouřit bude jednou z nejtěžších věcí v mém životě. Nekouřím už několik měsíců a říkám si, jak jsem se šeredně spletla. O hodně horší je to totiž s cukrem. Můj metabolismus byl na něm postavený už od malička - jedla jsem pořád, ale malé porce. Jako vrabec, říkala vždycky babička. Když jsem neměla přísun cukru, byla jsem nevrlá a proto u sebe rodiče měli skoro pořád tatranku.
S diagnozou pcos jsem se rozhodla tzv. rychlé cukry ze stravy vysadit (s tím i mléko a omezit lepek). V této chvíli mám to nejhorší za sebou (tedy myslím) a musím se s vámi podělit o něco, co mi ohromně pomáhá překonat ty chvíle, kdy se chcete na všechno snažení vykašlat a prostě si dát tu Snickersku.
Chai latté jsem měla poprvé možnost ochutnat v Praze od kamarádky při čekání na kurz Alžběty Protivanské Manuál na mozek, a od té doby si tento nápoj v zdravější variantě dávám každý den. Já vím, asi tento nápoj už všichni znáte, jen já možná zas objevila Ameriku :D

Výsledek obrázku pro benefits of curcuma


  • Co je pravý chai latté? Zdravý prospěšný nápoj, který se připravuje z černého či zeleného čaje, mléka a koření (sušený zázvor, kardamon, skořice, fenykl, hřebíček). 
  • Co je potřeba na mojí pcos verzi? 

- Mandlové, rýžové nebo jiné "přírodní" mléko, pro ty co je nepijí stačí voda, chutná mi to i tak
- Skořice mletá nejlépe v bio kvalitě
- Koření kurkuma nejlépe v bio kvalitě
- Volitelně: bio čokoládu v prášku (já kupuji v DM Bio Cacao Pur Amaribe, ale koukám, že ji asi stáhli z prodeje :-()
-Volitelně: čerstvý zázvor nebo zázvor ve formě koření
- Volitelně: řebíček (já nedávám, ale v chai latté je)
- Cukr s nízkým glykemickým indexem (já mám tento: Xylitol, cukr z břízy) stačí jen půlka lžičky

  • Proč je nápoj vhodný při pcos? 

- Pomůže zahnat chutě a sladké, prohřeje, a také díky kořením:

Pravé kakao je bohatým zdrojem hořčíku, nezbytným minerálem pro ženy s pcos, navozuje pocit radosti, spokojenosti a bojuje s depresí.

Skořice mírní inzulínovou rezistenci, protože má pozitivní vliv na hladinu cukru v krvi a podle amerických studií zlepšuje u žen s pcos pravidelný menstruační cyklus. Také zlepšuje produkci kolagenu v těle a tím pádem napomáhá k naší hezčí pleti, je účinná při akné.
Mimo jiné: proti rakovině, poruchám pozornosti, impotenci, erektilní dysfunkci, zlepšuje pohyblivost spermií, reguluje hladinu špatného cholesterolu, obsahuje mnoho antioxidantů, snižuje bolest zubů a zabraňuje cukrovce typu 2.

Kurkuma pomáhá s prokrvením a prohřátím celého těla a přidává se také do doplňků pro ženy s pcos, Jde o jeden z nejzdravějších koření vůbec, protože působí protizánětlivě (a proto je doporučován ženám s Pcos), je to silný antioxidant, snižuje riziko srdečních onemocnění, bojuje proti depresím a přispívá k detoxikaci organismu. Jen pozor na užívání při těhotenství nebo snažení.
Mimo jiné: pomáhá k hojení ran, podporuje vyváženou náladu, tiší bolest a působí proti stárnutí buněk.

A jak zaháníte chutě na sladké Vy? :-)

S láskou, A.



Můžete mě sledovat na Instagramu, nebo Facebooku, pokud chcete.




Žádné komentáře:

Okomentovat