úterý 28. května 2019

Emma Slade: Volnost. Kniha, jejíž celý výdělek putuje na charitu do Bhútánu


Zažíváte někdy pocit, že se vám nic nedaří, cítíte nedostatek peněz, lásky, pochopení, síly? Pak vám doporučuji si přečíst inspirativní příběh bývalé a velmi úspěšné analytičky Emmy Slade Volnost.



SLADE, Emma. Volnost, 2018 v nakladatelství Omega.



Původně jsem si šla pro věštecký karty, když najednou tam byla a volala na mě. V tu dobu jsem ani nevěděla, že její koupí podpořím nadaci Emmy Slade. I kdybych to nevěděla, koupi rozhodně nelituji a hned vám napíšu proč.
Knihu jsem přečetla za dva dny, což svědčí o tom, jak moc mě chytla. Sice mi občas utíkala pozornost (stává se vám to také?) ale to u této knihy nevadí.
Není to totiž ta z knih, při které "musíte" pracovat samy se sebou a dost přemýšlet - je to spíš výlet do jednoho života. Do života, který mnoho z nás touží mít - kde převažuje krásno a materiálno, úspěch, workoholismus, stoupání po důmyslném sociálním žebříčku, soutěživost, peníze.
Prostě pro západ "důležité" věci, které vám nepřipadají už vůbec důležité ve chvíli vážné nemoci nebo prožitku blízké smrti.


white and brown house on mountain
Chrám v Bhútánu.

Emma Slade měla tento "krásný" život až do chvíle, kdy ji v hotelovém pokoji přepadl útočník s pistolí v ruce. A když tohle přežijete, už nemůžete žít tak jako dřív. Že jo, logicky. Pcos a jiná onemocnění a jiný neplánovaný zvraty v životě (smrt blízkého) taky otevírají jiný brány života a trochu (hodně) mění pohled na svět.

Jde o popis jedný cesty, inspirativní příběh, který se lehce čte a má značné tempo - přece jen je psán ze vzpomínek a v retrospektivě, je tu minimum přímé řeči. Spisovatelka si rozhodně nelibuje v dlouhém popisu místnosti na 3 stránky apod., což najdeme zejména u starších autorů.
Kdybych měla knihu připodobnit k nějaké, kterou jsem již četla, možná se to dá hodně, hodně vzdáleně připodobnit k Muži, který chtěl být šťastný, s největším rozdílem v délce knihy, času v trvání příběhu a v žánru - v tomto případě se jedná o autobiografii.

Ps.: Něco podobného prožil také jeden náš úspěšný Český spisovatel a řečník zabývající se chorobným odkládáním věcí na neurčito. To nebude náhoda, že je teď úspěšný. Možná, že tito lidé najednou vědí, co se životem, a nehledí na to, co chce pro mě tenhle, tahle, tohle, společnost, rodiče, co tomu kdo řekne a já nevím co. Dělají věci ze svého vnitřního nutkání a srdce. V lehčí míře se mi to stalo také - proto píšu blog a už tak nějak vím, co chci v životě. I v tý lehčí míře však pozoruju, jak moc jsem se změnila a pořád měním - v těch extrémních případech to musí být teda nářez!


  • Kolikrát jsem se u knihy zasmála: 2x (není to účel)
  • Kolikrát mi vyhrkly slzy do očí: 3x (zejména na konci)
  • Kam si knihu vzít: Na dovolenou, pracovní cestu, na doma, do školy (ve fyzice jsem si vždycky v prví lavici četla My děti ze stanice ZOO a teď nevím nic!), do  tramvaje, na cestu do Asie


  • Témata v knize:

- Životní cesta a hledání sebe sama
- Úspěch a bohatství
- Workoholismus, peníze
- Pozlátko
- Neplodnost (okrajově)
- "Porucha" ADHD
- Vnitřní klid
- Informace o jiných zemích - Bhútán, náboženstvích, budhismu
Jóga, buddhismus, mnišky a mniši, historie, Bhútán, náboženství

Po dočtení knihy jsem v sobě měla pocit opravdový radosti, takže na mě četba působila značně blahodárně. Čte se opravdu jedním dechem a není prvoplánová, k ničemu vás nepřemlouvá, jen popisuje a člověk si tam najde to své, co zrovna potřebuje.

Nenajdete zde žádné univerzální rady, kniha vás nikam netlačí. 

  • Další

Oficiální stránky Emmy Slade: http://www.emmaslade.com/


Emma Slade před oholením vlasů a po:



Související obrázek
Zdroj: https://s3.scoopwhoop.com/anj/sw/4297b30d-8301-4852-a827-9c80f7ccf0df.jpg




Četli jste tento příběh? Jak na Vás kniha zapůsobila? :-) Budu moc ráda za každý komentář.






Můžete se podělit o své zkušenosti a vlastní příběh u mě na Facebooku (brzo se soutěží).
Nebo mě sledovat na Instagramu.
Pokud chcete :-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat